Penyembuhan Herba Asli - 8 Herba Berguna Dengan Amazing Properties Therapeutic

Penyembuhan Herba Asli - 8 Herba Berguna Dengan Amazing Properties Therapeutic

Kuasa penyembuhan herba tidak dianggap sebagai cukup berkesan oleh kakitangan perubatan dalam merawat pelbagai penyakit walaupun beberapa dekad yang lepas. Tetapi kajian saintifik maju disokong dengan sewajarnya oleh statistik telah keluar dengan keputusan yang menakjubkan mengenai kuasa penyembuhan herba. Herba mengubati punca penyakit, meningkatkan sistem imuniti badan yang melibatkan kos lebih rendah dan hampir tanpa sebarang kesan sampingan. Dari yang biasa digunakan herba dapur-taman spesies jarang berlaku; segala tumbuh-tumbuhan adalah tunggal dalam sifat-sifat penyembuhan.

Beberapa nama-nama herba yang biasa didapati mempunyai kuasa terapeutik menakjubkan.

1. Basil, herba ini biasa didapati secara amnya digunakan untuk tujuan masakan meningkatkan selera makan dan mengurangkan keletihan. Herba daripada keluarga pudina Membantu bertindak sebagai karminatif dalam penghadaman. Ia juga digunakan sebagai afrodisiak dan merawat kemurungan.

2. Cinnamon banyak digunakan sebagai rempah, digunakan dalam merawat beberapa penyakit bermula dari senak dengan diabetes. Pengambilan serbuk kayu manis mengurangkan kadar gula dalam darah ke tahap yang hebat. Ia juga membantu dalam merawat jangkitan yis Candida.

3. Cengkih adalah satu lagi herba yang biasa digunakan sebagai rempah dalam pelbagai hidangan. Minyak cengkih memberi manfaat dalam merawat bakteria dan kulat jangkitan, ubat tahan sakit yang baik dalam mengurangkan sakit gigi dan merawat penyakit gusi yang lain.

4. Bawang putih salah satu herba yang paling murah boleh digunakan secara bebas sama ada dalam masakan atau dimakan mentah. Ia membantu dalam mengurangkan kolesterol darah dan tekanan darah tinggi kerana ia membantu pencair darah. Ia juga digunakan dalam merawat pelbagai jangkitan virus dan kulat.

5. Neem adalah berasal dari India dan minyaknya kaya dengan Vitamin E dan mempunyai asid lemak perlu. Jadi ia digunakan untuk merawat beberapa pelbagai penyakit kulit seperti ekzema, psoriasis, kudis, jerawat, parut biasa dan atlet kaki.

6. Teh minyak pokok digunakan dalam beberapa rawatan anti-bakteria. Merawat jangkitan yis Candida, herpes, bernanah dan bisul minyak pokok teh digunakan secara meluas. Selain itu ia membantu dalam meningkatkan sistem imuniti badan.

7. Cedar minyak kayu digunakan untuk merawat masalah kulit dan mengurangkan aduan pernafasan. Ia mengurangkan gatal-gatal dan merawat penyakit kulit yang teruk seperti psoriasis dan ekzema.

8. Aloe Vera kaya dengan vitamin, mineral, enzim dan asid penting. Selain tonik kulit ia membantu dalam pencernaan, merawat luka yang sukar sembuh dan baik untuk buah pinggang, pundi hempedu.

Terdapat banyak herba seperti dengan sifat-sifat penyembuhan yang unik. Mereka yang mengambil ubat penyakit kronik mesti cukup berhati-hati ketika mengambil ramuan herba atau makanan tambahan kerana ini boleh mengganggu sesetengah ubat-ubatan. Dalam kes ia adalah dinasihatkan untuk berunding dengan seorang pakar sebelum memulakan terapi herba.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar