Hentikan Berpeluh Sememangnya - Cara Semulajadi untuk menghilangkan Berpeluh berlebihan

Hentikan Berpeluh Sememangnya - Cara Semulajadi untuk menghilangkan Berpeluh berlebihan

Terdapat beberapa jenis orang yang boleh menyejukkan mereka di bawah tekanan. Melihat sejuk dan tidak muncul flustered oleh kejadian-kejadian. Namun jika ada orang yang seperti ini, ada juga orang yang bekerja sehingga peluh gila! Semakin tertekan dan tegang mereka, peluh lebih banyak mereka menghasilkan. The berpeluh ketiak mereka menjadi, lebih rendah harga diri titis mereka. Adakah ini anda? Adakah anda sebahagian daripada golongan ini? Mereka yang tidak boleh menyejukkan mereka apabila mereka berada di bawah penelitian?

Jika anda dikelaskan sebagai jenis orang, anda tidak perlu bimbang bahawa banyak mengenainya. Melainkan dengan ketiak berpeluh datang bau badan funky. Anda boleh berhenti berpeluh cara semula jadi semula jadi untuk menghilangkan peluh berlebihan. Tidak mengapa mereka rawatan atau ubat-ubatan yang akan memerlukan anda untuk mendapatkan prosedur pembedahan dilakukan, melalui prosedur seperti mendapat suntikan botox untuk melumpuhkan saraf ketiak, atau pergi melalui prosedur lain yang menggunakan penggunaan bahan kimia. Sebenarnya banyak cara lain untuk berhenti berpeluh cara semula jadi semula jadi untuk menghilangkan peluh berlebihan.

Nombor satu dalam senarai untuk berhenti berpeluh cara semula jadi semula jadi untuk menghilangkan peluh berlebihan adalah melalui mandi dengan kerap. Ya, anda mendengar dengan betul. Mengambil mandi setiap hari. Anda juga boleh melakukannya dua kali sehari jika cuaca benar-benar panas dan anda telah banyak berpeluh. Cara lain adalah melalui bercukur rambut mereka, sudah tentu, semasa anda masih di bilik mandi. Kemudian selepas berbuat demikian, menjalankan beberapa air sejuk pada ketiak anda untuk membantu menutup liang. Biasanya, anda akan menggunakan deodoran anti-perspirant. Kali ini, cuba menggunakan baking soda untuk membantu menyerap peluh.

Makanan yang anda ambil dalam badan anda juga banyak menyumbang kepada kawalan peluh berlebihan. Kecapi makanan yang tinggi serat, seperti produk gandum, gandum, soya, dan buah-buahan dan sayur-sayuran. Ini boleh membantu anda dalam mengurangkan peluh berlebihan.

Kerana makanan yang memainkan peranan penting dalam mengurangkan pengeluaran peluh, anda pasti perlu mencuba dan mengelakkan makanan yang boleh membuat anda berpeluh berlebihan. Makanan ini adalah mereka yang diproses, makanan-makanan yang mempunyai kandungan gula yang amat tinggi, dan mereka menggemukkan hidrogenasi minyak. Selain daripada, menjauhkan diri dari makanan yang pedas dan yang mengandungi kafein juga. Mereka meningkatkan kadar metabolisme badan dan meningkatkan kelebihan pengeluaran peluh.

Terdapat kajian yang menunjukkan minum teh sage atau membuat buatan teh bijaksana. Teh Sage didapati mempunyai penyejukan dan kesan menenangkan pada badan, yang membantu mengurangkan keperluan badan untuk menghasilkan peluh lagi. Berikut adalah resipi yang cepat untuk membuat teh sage: menambah satu sudu teh sage kering daun untuk kira-kira lapan auns air panas yang menggelegak, dan membolehkan ia reneh untuk seketika. Kata tentang lima belas minit. Terikan ramuan dan minum 2-4 kali sehari.

Mengambil makanan tambahan zink (30 hingga 50grams) juga boleh membantu pengurangan berpeluh ketiak. Terutamanya jika diambil setiap hari.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar