Apakah Iridology?

Apakah Iridology?

Mata kebanyakan mamalia benar-benar satu keajaiban evolusi, dan mewakili tempat tumpuan beribu-ribu hujung saraf yang bersambung dengan hampir setiap bahagian badan yang lain.

Walaupun pada manusia, mata salah satu ciri yang paling indah dan membezakan muka, corak yang muncul sebagai kita mula memeriksa dengan teliti kawasan yang berwarna, yang dikenali sebagai "iris," boleh memberi pinjaman kepada kita banyak wawasan tentang perkara-perkara yang boleh sakit badan.

Walaupun daya tarikan manusia dengan mata adalah sesuatu yang bermula sejak zaman purba, kajian Iridology yang wujud hari ini adalah agak baru berbanding dengan bidang pengajian lain perubatan dan diagnosis. Sejarah perkembangannya hanya kembali kepada awal abad ke-19.

Namun, ketepatan yang menarik dalam hubungan antara anomali visual yang muncul dalam iris dan keupayaan untuk profesional perubatan yang mahir dalam Iridology telah menyebabkan ia untuk mendapatkan banyak populariti di banyak negara di dunia, dan telah membolehkan mereka untuk mendapat tempat di dalam dunia moden, perubatan kontemporari.

Rohani bercakap, mata sentiasa dianggap sebagai tetingkap ke diri dalaman seseorang, dan ia memang terkenal yang boleh memberitahu banyak perkara mengenai apa yang seseorang adalah perasaan emosi hanya dengan melihat mata mereka. Keupayaan untuk mengenal pasti emosi dengan cara ini adalah sifat semula jadi manusia; salah satu bahawa kita dikurniakan sejak lahir.

Apa yang tidak ramai tahu adalah bahawa ia sebenarnya mungkin untuk membuat diagnosis perubatan dengan cara ini juga. Doktor boleh memberitahu pelbagai perkara berdasarkan kejelasan warna iris, serta saiz relatif ke seluruh bola mata.

Perkara seperti keadaan mendung, atau lain-lain jenis berdarah boleh menjadi tanda-tanda-tanda penyakit juga. Terdapat berpuluh-puluh ciri-ciri yang berbeza yang berfungsi sebagai metrik untuk mengukur bantuan pelbagai organ-organ dalam badan, dan mereka semua boleh digunakan bukan sahaja untuk mengesan penyakit, tetapi sebagai alat untuk membantu doktor untuk mencapai cadangan yang baik untuk rawatan.

Ia bukan sesuatu yang luar biasa untuk profesional yang terlatih dalam bentuk-bentuk ubat alternatif yang holistik juga membiasakan diri dengan Iridology. Banyak daripada apa yang terapi ini dapat menentukan dari memeriksa mata mempunyai kaitan dengan perkara-perkara yang sebahagian besarnya tidak tertakluk kepada kawalan pesakit sendiri, seperti isu-isu pemakanan, atau masalah yang berkaitan dengan tekanan.

Dengan memeriksa iris, ahli terapi boleh menunjukkan perubahan gaya hidup yang perlu dilakukan dalam usaha untuk kesihatan yang baik akan dikekalkan. Walaupun banyak isu-isu ini tidak mewakili ancaman kritikal untuk kesihatan pesakit, menyedari tanda-tanda dan membuat perubahan awal daripada kemudian boleh membantu untuk mengelakkan komplikasi, dan ini adalah apa yang membuat Iridology penyelesaian yang baik alternatif sebagai satu bentuk pencegahan perubatan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar